Jak komunikovat s duchy a vykládat znamení
Každý z nás touží dostat znamení „z druhé strany“. Jak rozumět jazyku, jímž k nám duchové a bytosti skrze znamení? Jak začít komunikovat s duchy, vykládat znamení a čeho si přitom všímat?
Psychické bloky pro komunikaci s duchovním světem
Součástí problému je, že přestože velice toužíme komunikovat s duchovním světem, poselství, která dostáváme během výchovy a ze společnosti, nejsou zdaleka tak pozitivní. V procesu uvolňování duchovních schopností tak dochází často k paradoxní situaci, kdy hledající začne vnímat neklamná sdělení z duchovního světa a
- zpanikaří
- snaží se celý zážitek si zracionalizovat
- brzy jej zcela vytěsní, zapomenou na něj
- protože očekává něco odlišného, neuvědomí si, že to vlastně bylo „ono“
Všechny případy jsou časté a tak práce duchovního učitele paradoxně často spočívá v trpělivém objasňování toho, co vlastní znamení jsou a v povzbuzování ke studiu těchto znamení.
„Vidět a slyšet duchy“
V naší kultuře obecně panuje představa, že ten, kdo vidí a slyší znamení, která ostatní nevnímají, patří na pěkné bezpečné místo, kde mu nikdo nemůže ublížit a kde si sám neublíží.
Je tedy přirozené, že se bráníme a vytěsňujeme takové prožitky, které se příliš vymykají naší běžné realitě, a spíše jsme schopni zachytit takové projevy duchů, které jsou pro nás méně děsivé.
Například je poměrně vzácné vidět duchy se zhmotňovat, mnoho lidí ale vnímá mrtvé např. ve formě chladu, tepla, vůně nebo skrze jiné druhy pocitů.
Vůči vnímání znamení, působení duchů a veškerých jemnohmotných sil jsme daleko otevřenější ve spánku a ve stavech přilehlých. I pro laika je docela snadné mít vize ve stavu hluboké relaxace, například formou řízené meditace. S vedenou relaxací pracuje řada terapií, například regresní terapie. Šamani a mágové mají vlastní techniky, jak se uvádět to tranzu – monotónním zaříkáváním, pohybem, zíráním na určité obrazce, bubnováním…
I bez těchto technik však můžeme získávat informace od duchovního světa, ve zcela bdělém, přirozeném stavu, bez vedlejších efektů. Těmto informacím, které přijímáme přes den v bdělém stavu, se právě říká znamení (omen, zprávy, sdělení, poselství…)
Co jsou to znamení?
Omen (latinsky) bylo v náboženství starého Říma věštné znamení, které se odborně vykládalo a označovalo přízeň bohů. Původně šlo o určitý přrodní úkaz – let ptáků například – které se událo v čase rituálu. Takový úkaz mohl být nahodilý a nebo vyvolaný, například vypuštěním speciálních ptáků. Znamení tedy
- těsně souvisí s věštbou – je to typicky odpověď na nějakou naši otázku
- těsně souvisí s rituálem – velmi často se objevuje nečekaně během dění rituálu
Znamení při věštění z karet
Typickým příkladem znamení v obou smyslech je příhoda, kdy bezděky mícháme karty a myslíme na svou otázku, zatímto jedna vypadne. Karta se také může záhadně dostat mezi jiné věci, přilepit se a podobně. Věštkyně bez výjimky těmto kartám přičítají speciální význam a berou je v potaz.
Znamení při rituále
Jiným příkladem je, když moderní pohané přinášejí dary svým patronům a během rituálu se zvedne dým, přijdou lesní zvířata nebo někdy se začnou dít poněkud dramatičtější věci, například se zatáhne obloha a všem začne pískat uších.. zeptejte se někoho ze svých známých, kdo dělá rituály, a jistě vyslechnete zvláštní historku. Je docela běžné, že během rituálu vyšlehávají svíce, praská ve zdech, spouští se alarmy…
Moje rituály velmi často přitahují pozornost nic netušících lidí. Naposledy mi například těsně po rituále zazvonila u dveří svojice mladých lidí, a hledali tam provozovnu, která však neexistuje a nikdy tam nebyla.
Co znamenají náhody?
Když se vrátím k předešlým příkladům, nabízí se hned otázka Co přesně taková znamení říkají? Jak si je vykládat?
Při pohanském rituále obvykle kněz nebo kněžka ví, že dané zvíře nebo přírodní jev (hrom, blesk) souvisí s určitým božstvem, a signalizuje tedy jeho přítomnost.
Esoterické souvztažnosti
Souvztažnosti mezi božstvy (anděly, démony..) a různými bylinami, silami a jevy jsou rozsáhlé a jsou předmětem studia každého čaroděje, který to s prací s duchovními bytostmi myslí vážně. Jedině s jejich znalostí dokáže správně interpretovat obdržená znamení.
Například slovanská bohyně Morana může projevit svou přítomnost například tím, že zaslechneme zvuk jako když se sypou suché kossti. Jde o bohyni smrti a zimy.
Naopak řecký bůh Dionýsos se může zjevit třeba i formou veselého setkání s místním opilcem, neboť je to bůh vína.
Pokud se kolem nás začne motat velké množství much, první, co přichází v úvahu je démon, původně pohanský bůh Féničanů, Belzebub, jehož jméno znamená „pán much“.
Tyto souvislosti mezi bytostmi, zvířaty, symboly a činnostmi se nazývají esoterické korespondence. Základní si můžete nastudovat zde.
Jak přistupovat ke znamením a nezbláznit se
Existuje mnoho způsobů, jak dospět k rozvoji šestého smyslu, z nichž většina je spíše nahodilá a poměrně drastická.
Věřte tomu, že člověk, který není 100% duševně a hmotně stabilní, ve chvíli, kdy začne vidět a slyšet znamení, je na půli cesty do blázince, bez ohledu na to, jak moc na sobě duchovně pracuje.
Jako někdo, kdo zažil jak počínající šílenství tak autentickou komunikaci s bytostmi, vám mohu jedině poradit, abyste k celému tématu sledování znamení přistupovali
- zlehka
- se zdravou dávkou skepticismu
- a nenechali se jím v žádném případě pohltit
Potkali jste někdy duchovního člověka, který se bez odvolání na věštby, osud a znamení nedokáže rozhodnout, jestli může dnes vyjít z domu?
To není projevem vysokého duchovního uvědomění, ale počínajícího šílenství. Ztráta pevného bodu v sobě sama, ztráta vlastní vůle a záměru se životem, se snadno maskuje za iluzorní stav „ztráty Ega“, o kterém často duchovní lidé hovoří.
Pokud jste se přichytili při tom, že už si vůbec nepokládáte otázku, „co chci“ a připadá vám poněkud cizorodá ba i nevhodná, zřejmě si příliš často kladete otázky typu „co je správné, co je můj osud, co znamená X, co je mé poslání“.
Některé duchovní školy nemusejí souhlasit, avšak dle mého je vědomí svobodné vůle a záměru tím nejdůležitějším, co činí člověka člověkem a čaroděje čarodějem. Zkusme na to tedy při výkladu znamení nezapomenout.
Šalebná sféra okultních znamení
Koresponduje to s kabalistickým učením, podle něhož sféra astrálního světa, který se nachází hned těsně za tím naším, a vstupujeme do něj ve stavu tranzu a vize, je sférou šalebnou – podobá se zrcadlu, ve kterém každý vidí to, co chce a nepanuje v něm žádná pravda, žádný záchytný bod.
Znamení je proto potřeba brát jako pouhý zdroj informací, který se může a nemusí ukázat užitečný, může být dokonce falešný, což se děje zejména tehdy, působí-li na vás cizí magie.
Rozhodnutí vychází vždy z vás.
Nikdo ve skutečnosti neví, jaká tajemná síla, nebo vlastnost naší mysli, stojí za výskytem znamení. Jedno je však jisté: jakmile vás začnou mást a podvracet váš pocit jistoty a stability, porozumění světu, něco není v pořádku. (Více o projevech energetického oslabení.) Znamení a jiné duchovní jevy by vás neměly vůbec děsit a znepokojovat.
Předpoklady pro rozvoj intuice
Existuje celá řada postupů, které slibují adeptovi rozvoj intuice a paranormálních schopností. Spočívají obvykle v různých technikách nabíjení a očišťování čaker a jemnohmotných těl. Na semináři Šestý smysl například otevíráme a pročišťujeme oblast šesté čakry (čelo a lebku) pomocí světla a křišťálu.
Přestože tyto techniky mohou pomoci a někdy vedou až k neúnosně prudkého rozvoji schopností, dlouhodobé pozorování ukazuje, že základní nutné předpoklady pro vnímání znamení a pro rozvoj šestého smyslu jsou tři:
Vymetení veškerých nečistých a cizorodých vlivů z vašeho života – To se může týkat nečistých lidí, různých paktů a následků vlastní nezvládnuté magie, lží a konfliktů atd. Tyto vlivy totiž podstatně ovlivňují schopnost jasně vnímat znamení a správně je interpretovat. J
elikož nečisté vlivy obvykle považujeme za něco jiného, než jsou, dá se říci, že tím prvním předpokladem je život v pravdě
Druhým předpokladem můžeme předejít všemožným nežádoucím rizikům magie a duchovní činnosti obecně. Je jím něco, co nazývám rituální hygiena. To znamená, že nevěštíme a nečarujeme v opilství, ve společnosti nezasvěcených osob, bez toho aniž bychom očistili sebe a místo, používáme jen k tomu určené a pečlivě schraňované předměty a od začátku do konce se držíme jasného cíle. Není horšího hazardování, než začít s kamarády jen tak vyvolávat duchy, abychom tedy spatřili nějaká znamení…
Ztišení a bdělost. Říká se, že hlas božství v nás nebo hlas anděla sstrážce je hlasem tichým. nemůžeme jej snadno zaslechnout, pokud žijeme v sérii dramat, přepracovaní a vyčerpaní, neustále něčím rozptýlení. Předpokladem pro vnímání znamení je tedy určité ztišení se a pozorování reality kolem sebe. Bez posuzování, bez očekávání, jen tak.
Co dále můžeme dělat?
Přínosy vedení denníku jsou na duchovní cestě obrovské. Pomocí soustavných záznamů si můžeme snadno časem dát dohromady, že skutečně slýcháme bohyni Moranu nebo se kolem nás točí Belzebub, nebo že vždycky, když uslyšíte cinkání, větší to šťastnou náhodu. Významy mnoha znamení jsou totiž zcela individuální a srozumitelné jen pro vás. Vyznavači voodoo takovému osobnímu sdělení říkají konésan.
Konésan může být například, že jedna z mystických podob Panny Marie je růže, a vždycky, když jsem na správném místě ve správný čas, někde se tam nacházejí růže.
Cvičení bdělosti v těle. Naše tělo je tím nejúžasnějším, avšak nejvíce zanedbávaným nástrojem na duchovní cestě. Jsme z vývoje celého našeho druhu vybaveni mnoha instinkty, které nám usnadňují přežití a umožňují čerpat moudrost ze starších vrstev našeho mozku, než z těch, které běžně používáme.
Například vypozorujeme, že vždy, když se mluví o nějakých nepřátelsky naladěných lidech, začne nás něco brnět. Brnění tedy značí nepřátelský vliv lidského původu.
Závěrečné rady do hry
Přistupujte ke znamením, jako by šlo o zábavnou hru. Ponechávejte si prostor pro pochybnost a hlavně se neděste, když touto formou začnete dostávat skutečné informace. Pokud začínáte mít pocit, že je toho na vás moc, dějí se vám paranormální jevy nebo nechápete, co po vás druhá strana chce, vyhledejte pomoc profesionálů. Ti mohou uklidnit vaše duchy a vystvětlit vám, co je zapotřebí. Z duševní nemoce se můžete vyléčit a psychické schopnosti vám mohou zůstat 😉 Komunikovat s duchy jsme schopni všichni. Je to přirozené a našim předkům to přišlo také daleko více normální. Tato schopnost se dá tříbit a rozvíjet.
Nikdy jsem se nepovažovala za čarodějnici a nemyslím, že ovládám magii. A rozhodně nejsem cvok. Když jsem byla mladší, nevěnovala jsem pozornost tomu co se mi občas stávalo. Po smrti tatínka se to změnilo. Začala jsem vnímat chlad, kroky a letmé doteky. Napřed jsem myslela, že je to táta, ale není. Žiji v bytě kde zemřeli manželé. Po pátrání jsem zjistila, že byli hodní a moc se milovali. Myslím, že z nějakého důvodu tady zůstali a asi proto aby mohli být spolu. Neubližují, neškodí. Občas mám pocit, že mi těmi doteky dávají najevo, že jsou šťastní. Občas cítím jak mi sedí v nohách postele jako by se na mě dívali. Jen jednou se mi stalo, že jsem při procitnutí viděla jak pán odchází do vedlejší místnosti a pomalu mizí. Někdo říká, že je mám poslat pryč, ale co když to bude špatně? Co když nebudou moci být spolu? Právě to mi chtějí říci. Nikdy jsem neměla strach a prostě jsem to brala jak to je. Mám spolubydlící a respektuji je a oni mě určitě také. Děkuji za článek. Člověk se pořád učí. 🙂
Jano, můj názor je, že každá duše si zaslouží odejít tam, kam patří, to jest do světla. Duše zemřelých zde zůstávají z nejrůznějších důvodů, nebudu to vyjmenovávat. Vaši spolubydlící jsou fixování na to místo a jeden na druhého, jsou na sebe a na ten byt zvyklí a proto nechtěli nic měnit. Vyvést z toho místa je může jen odborník.
S pozdravem také Jana.
Když už je řeč o komunikaci s duchy, tak dávám zase něco do placu. 🙂
Sen o strašidle v kostele
(v noci 21. na 22. listopadu 2017)
Obsadil jsem nějaký kostel a zamknul jsem se tam. Klíče jsem zastrčil zevnitř do zámků, takže žádné dveře nelze odemknout zvenku. Kostel se stal turistickou atrakcí a obléhají jej turisté, i když samozřejmě nemohou vstoupit dovnitř. Z výkladu průvodce znám i legendu, podle níž před dávnými časy obsadil tento kostel nějaký duch a zamknul se tam. Najde-li kněz některé dveře odemčené a vstoupí-li jimi do kostela, bude duch muset místo opustit, aniž by uškodil budově nebo knězi. Pokud by však kněz vnikl do kostela násilím, mohl by duch chrám zbortit a kněze usmrtit. Tato naivní báchorka mi zajišťuje relativní klid a soukromí. Ve dne kolem sice trochu rámusí turisté, ale v noci se ke kostelu nikdo ani nepřiblíží s výjimkou kněze, který každou noc obchází kostel a zkouší jednotlivé dveře.
Slyším kněze i této noci, jak bere za kliku u jednoho postranního vchodu, kde náhodou zrovna stojím. Kněz nějak vycítí moji přítomnost a začne mě přemlouvat: „Otevři ty dveře, zatvrzelý duchu, a pusť mě dovnitř. Budu za tvůj klid sloužit mši svatou.“ Vzhledem k tomu, že nejsem křesťan, mě nabídka mše nijak zvlášť nenadchne. Poslouchám, jak se kněz přede dveřmi modlí a najednou se mě zmocní divný pocit. Proč jsem se v tom kostele vlastně zamknul? Nějak to souviselo s právem asylu, ale už si na to přesně nevzpomínám. Jak jsem tu dlouho a co tady celou dobu dělám? Kdy jsem naposledy jedl, pil nebo spal? Jak to, že kolem sebe všechno jasně vidím, ačkoli je noc a nesvítí se tady? Asi se mi to jenom zdá. Chci se podívat na své ruce, abych sen dostal pod kontrolu, ale žádné ruce nevidím. Vůbec se nevidím! Kde mám, sakra, tělo?!
S úlekem se probudím.
Kouzelné!
Jsem ještě dítě ale vím že jsem jiná cítím to mám jiné názory ale hodně lidí si myslí že jsem cvok nebo že jsem to viděla ve filmu ale já to cítím a nevzam se chci o tom vědět co nejvíce